måndag 19 augusti 2019

Information om idrotten


Hej alla elever och föräldrar i årskurs ett och två. 

Mitt namn är Josefin Larsson och kommer att ha er i idrott. Jag tycker att det ska bli jättespännande att lära känna er och utvecklas tillsammans med er under kommande läsår. Jag skickar ut lite information som kan vara bra för er att veta redan innan vi träffas.  Vi kommer att vara inomhus under hela hösten så att vi får en lugn start och lär känna varandra ordentligt.

Ombyteskläder
·       Vi byter om inför varje idrottslektion.
·       Vi är barfota
·       Handduk till dusch
Dusch
·       För att kunna delta i idrottslektionerna måste man vara ombytt. Om man har glömt kläder har jag t-shirt som ni kan låna.
·       Efter varje idrottslektion duschar vi.

Omklädning

·       På skolan jobbar vi mycket med at man ska känna sig trygg på alla ställen i skolan, så även i omklädningsrummet. Vi är därför alltid en pedagog i vardera omklädningsrum så att alla ska känna sig trygga.
Om du av någon anledning inte ska vara med vill jag att du har en lapp med från dina föräldrar om orsaken. Min erfarenhet är att du oftast kan vara med, även om du är lite ”halvförkyld”. Jag anpassar idrotten, bara jag vet om det. (Idrotten är ju många gånger inte mer ansträngande än att vara ute på rasten och springa). Prata med mig innan så löser vi det. 
Har du några frågor eller tankar om saker som rör idrotten, hör gärna av er till mig så snart som möjligt. Min mail är josefin.larsson.1@nykoping.se

Ses snart
Med vänlig hälsning
Josefin Larsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar